سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بطلبید و آن را با بردباری و وقار زینت دهید و برای آن کس که به او دانش می آموزید ، فروتنی نمایید . [امام صادق علیه السلام]
 
چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 6:7 عصر

نکاتی درباره چوب لارکس 

چوب تنها منبع طبیعی تجدید پذیر است. چوب محکم است و به سادگی میتوان آن رابرید و به اشکال گوناگون در آورد.

  • چوب در تزیینات داخلی و خارجی به عنوان یکی از بهترین و زیباترین مصالح طبیعی، به طراحان کمک شایانی می‌کند.

یکی از مرغوب ترین چوب ها برای ساخت مصنوعات چوبی چوب لارکس محسوب می شوند.یکی از مقاوم ترین چوب های دنیا چوب لارکس است که در شرایط جوی نامناسب بسیار مقاوم است به همین جهت این چوب اغلب در ساخت کشتی ها استفاده می شوند.

درخت لارکس در سراسر اروپا می روید وبه درختان مخروطی با ریزش برگ کم تعلق دارند.
چوب لارکس به انواع مخروطی تجدید پذیرسنگین تعلق دارند.

این چوب ها به علت سختی بالا در کارهای تزییناتی به کار گرفته می شوند.

لارکس از دسته چوب هایی است که با داشتن مشخصه هایی مانندسختی ،ضدآب بودن وکیفیت و دوام ارزش بالایی دارند.لارکس از چوب های دوستدار محیط زسیت است که بیشتر درساخت وساز بالکن وپوشش دهی لوله های ساختمانی استفاده می شوند.

مزایا و معایب چوب لارکس 

درشرایطی که امکان وجود مواد شیمیایی وجود دارد ،استفاده از این چوب ها بی همتاست وماندگاری این چوب در شرایط آب و هوایی متفاوت ضمانت شدنی است.الوارچوب مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی دارد و برای به کارگیری در ساختمان های داخلی و خارجی مناسب اند.
لارکس سیبریایی به سبب جنبه ی محیط زیستی مثبت طرفداران بسیاری دارد.این چوب به سبب ماندگاری وحجم بالا قیربدون نیاز به پردازش اضافی مناسب کاربردهای خارجی اند.

لارکس به علت دارا بودن صمغ بالا دراشکال طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.صمغ چوب به طور یکنواخت بین فیبرهای آن توزیع وبا خاصیت گندزدایی آن را دربرابر رطوبت و حشرات متفاوت محافظت می کند.

با گذشت زمان بر حجم این چوب افزوده و انعطاف پذیری آن دوچندان می گردد.این چوب به طور طبیعی ماندگاراست و نیازی به ماده ی نگهدارنده شیمیایی برای محافظت از آن نیست.لارکس راهکار مناسبی برای طراحی وسایل مورد نیاز کودکان است 

 عیب های  چوب درخت کاج

  • مستعدپوسیدگی
  • پردازش و بتانه کردن تدریجی

 

چوب نمای ساختمان

رنگ ترموود


یکشنبه 96 اسفند 6 , ساعت 4:37 عصر

 چوب ترمو

ساخت لوازم چوبی با چوب ترمو

شاید شما به دنبال این باشید که ترموود های خود را در هر آب و هوایی با هر شرایطی استفاده کنید اما برای این کار دودل باشید ما در این مطلب برای شما اطمینان خاطر میدهیم که ترمووده ا را در هر آب و هوایی میتوانید استفاده کنید.

به سبب ساختار محکم درون چوب ترمو امکان جذب رطوبت در آن به حداقل می رسد.این بدان معناست که این چوب ها متناسب با هر گونه شرایط آب و هوایی هستند.

تاثیر ساختار خاص چوب ترمو بر عدم تحلیل آنها

ساخت لوازم چوبی با چوب ترمو

شاید شما هم نگران این باشید که ترمود هایی که در منزل یا محیط کار خود استفاده کرده اید دچار تحلیل شوند ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که این اتفاق برا ترموود ها نمی افتد و برای این ادعای خود دلیل بسیار مهمی نیز داریم.

پردازش های صورت گرفته بر روی این چوب ها مانع از جذب رطوبت به ساختار درونی شان می شود و کمبود رطوبت به خودی خود مانع از تحلیل شدن ساختار چوب می شود.

ترمووود

روف گاردن



لیست کل یادداشت های این وبلاگ