سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و بر مزار رسول خدا ( ص ) ، هنگام به خاک سپردن او گفت : ] شکیبایى نیکوست جز در از دست دادنت ، و بى تابى ناپسند است مگر بر مردنت . مصیبت تو سترگ است و مصیبتهاى پیش و پس خرد ، نه بزرگ . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 96 بهمن 24 , ساعت 12:22 عصر

تفاوت هایی میان چوب ترمو با سایر چوب ها

تا به این مطلب درباره این موضوع صحبت کرده ایم که شما تا چه میزان میتوانید از ترموود ها استفاده کنید.ما در این مطلب برای شما به بررسی این مورد و اینکه این چوب ترمو ها با سایر چوب ها چه ویژگی هایی دارند صحبت خواهیم کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

  • بوی مواد وگرد و غبار ایجاد شده در فرآیند حرارت دهی : ترمووود ها بوی دود مانندی دارند که ناشی از ترکیبات حاصل از آن میباشد که فرفورال نامیده می شود .برون فرست های ترکیبات ارگانیک متغیر ترمووود، تنها قسمتی از چوب های کاج معمولی است.
  • در ترکیبات ترموود هیچ گونه مواد شیمیایی و یا مضر وجود ندارد ولی در صورت نفوذ هر گونه تراشه به داخل پوست باید به خارج کردن آن هر چه زودتر اقدام شود.
  • گرد و غبار ترموود اندازه های کوچکتری نسبت به چوب های نرم معمولی دارند .این گردوغبار با نمونه های MDFو یا گرد و غبار چوب های سخت قابل قیاس اند .این گرد وغبار برای افراد مبتلا به آسم مشکل ساز خواهد بود .بنابراین باید تصمیم جدی درباره ی راه اندازی سیستم های مکش خاک در نظر داشت والا باید از ماسک های ضد غبار استفاده کرد.

بررسی سلامتی و ایمنی چوب ترمو

 شاید همیشه برای شما این سوال بوده است که چه تفاوتی میان ترموود ها و همان چوب ترمو ها با چوب های دیگر وجود دارد ما در این مطلب برای شما اطلاعاتی را در این بار جمع آوری کرده ایم.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود. تفاوتی میان جنبه های سلامتی و ایمنی چوب ترمو در میان چوب های حرارت ندیده و چوب های نرم معمولی وجود ندارد.

ترموود

ترمو وود

روف گاردن


پنج شنبه 96 بهمن 19 , ساعت 11:15 صبح

ساخت ابزار موسیقی با چوب ترمو

یکی از مواردی که شما میتوانید به یک محصول برچسب با کیفیت بزنید این است که از پروسه ساخت آن به طور کامل اطلاع داشته باشید.ما در این مطلب برای شما نکات و مواردی را ذکر کرده ایم که در ساخت ترموود ها از آنها استفاده میشود.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

موسسه ساخت ابزارآلات موسیقی این پرسش را که آیا مشخصه های فیزیکی _فنی چوب ها طی اصلاحات خاص تقویت می شوند ،مطرح کرد،چوب ترمو بر اساس روش واکافت متعادل در سه روش متفاوت درشرکت ترموهولزاسترالیا آماده می شوند وبا انواع چوب های حرارت ندیده بررسی می شوند .

تعیین میزان رطوبت درکوره های خشک براساس استانداردEN ISO 52180

تغییرات سلولی در اسکن میکروسکوپ های الکترونی بررسی می شود،ضریب جذب آب مقایسه می شود و ویژگی های مکانیکی همانندمیزان صوت،مقاومت صوتی قدرت کششی وتاشدگی ابزار ثبت می شود.

از کوره ی جهانی Memmertبرای تعیین میزان رطوبت بر اساس استانداردهای DIN ENISO 52180استفاده می شود .چوب ها پس از مرحله ی خشک سازی مجددا آب جذب می کنند ولی این عمل در چوب ترمو به مراتب بسیار کمتر از نوع غیر حرارت دیده است .به همین جهت چوب ترمو بسیار مناسب تر برای ساخت ابزارآلات موسیقی هستند .

 ابزار آلات موسیقی و استفاده از ترمووود

همه ما بر این گمانیم که استفاده از ترموود ها تنها در ساختمان هاست اما در این مطلب هدف بر این واقع شده است تا شما را با برخی از کاربرد های دیگر و حتی بسیار ظریف و دقیق ترمود ها نیز آشنا کند.پس ادامه ای مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

پروژه ی تحقیقاتی صورت گرفته در شهر درزدن راجع به ساخت ابزار آلات موسیقی نشان می دهد به کار گیری ترمووود هزینه ی ساخت ابزار آلات را کاهش می دهد .

آن سوفیا ویالونیست مشهوردر پاسخ به پرسش روزنامه ی “Der bund”که نظر وی راجع به ویولن استرادی واریوس چیست ،چنین گفت :”روح ویالونیست در ماورای ابزار موسیقی اش قرار دارد .”ماورای موسیقی ویولون به نوازنده ی آن مرتبط است .

علوم چوب در مقایسه با موسیقی دان باید تاثیر تفکر در فعالیت های تحقیقاتی اش را نادیده بگیرد وتنها به داده های قابل مقیاس اصوات محدود شود .مصداق موسسه ی ابزار موسیقی در وموسسه تکنولوژی علوم و چوب در درزدن که مشخصه های الوارهای حرارت دیده را موشکافانه بررسی می کنند .

علاقه به موسیقی سرتاسر جهان را فراگرفته است هر ساله میلیون ها ابزار موسیقی چوبی در سر تا سر جهان ساخته می شود .کمبود چوب های با کیفیت معضلی برای صنعت موسیقی بالاخص اکنون که طرفداران محیط زیست مخالف برش درختان گرمسیری برای ساخت گیتار اند ، شناخته شده است .

اغلب از چوب کاج برای ساخت درب گیتار استفاده می شود بنابراین قطر آن حداقل باید 60 سانتی متر وبزرگی تنه ی در حدود یک متر باشد.چوب های درخت صنوبر در حدود 250 الی 300سال در کوهستان ها رشد کرده اند تا چوب آن شرایط لازم برای ساخت گیتار،ویولون را داشته باشد.اما چوب های ارزشمند گران قیمت تر ونایاب هستند ودر نمونه های پیچیده تنها یکی از پنج درخت کهن برای ساخت ابزار مناسب هستند .

ترمووود

ترمو وود


چهارشنبه 96 بهمن 18 , ساعت 7:19 عصر

 اتصالات مکانیکی مهم در ترمووود

ما در این مطلب برای شما به بررسی اطلاعات بسیار مهمی درباره ترموود ها و اینکه این محصول به چه نوع اتصالاتی نیز نیاز دارد.پس ادامه این مطلب را برای این موضوع ادامه خواهیم داد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اتصالات مکانیکی شامل موارد زیر است:

  • پیچ دادن

عملیات تولید ترمووود باعث پایین آمدن مقاومت چوب (Splitting) در برابر شکافتن می شود.

بکاربردن  از پیچ‌دهنده‌های خودگردان (Selftapping) یا حفره‌های از پیش دریل شده  جهت جلوگیری کردن از ترک خوردن پیشنهاد میگردد.توصیه میگردد از پیچ گوشتی های  با بندکشی کم استفاده شود .

بهتر است از پیچ گوشتی ‌های ضد زنگ با سرهای Counter Sunk دارای فرو رفتگی برای استعمال خارجی یا محیط‌های دارای رطوبت بکار رود.

  •  میخ کوبی

دقیق ترین خروجی ها موقع استفاده از تفنگ میخکوبی با فشار هوای قابل تنظیم است.

بکار بردن چکش خطر بوجود آمدن شکاف در چوب را زیاد میکند .

سعی کنید از انواع میخ های مقاوم در برابر زنگ زدگی استفاد کنید.

اگر از تفنگ فشار هوا استفاده می کنید میخ های گالوانیزه بکار ببرید.

میخ‌های گالوانیزه موقعی که ترموود در موقعیت رنگ کردن بعد از میخ کوبی باشد استفاده میشود .

پیشنهاد میکنیم میخ هایی که بکار میبرید سر غیر پهن داشته باشند تا ترمووود شما شکاف بر ندارد.

 مراحل مهم در کار با ترمووود

عملیات روی ترمووود

  •  اره کردن

ترمووود تفاوت خیلی زیادی با چوب فرآوری ندارد.

بخاطر عملیات انجام شده روی ترمووود تحول بعد از اره شدن کم میشود.

با از بین رفتن صمغ موجود در فرآیند ساخت ترمووود ، دستگاه ها روان تر و راحت تر کار میکنند .

برای خارج کردن گرد اره دستگاه خارج کردن گرد اره از کارخانه نیاز است.

  • طراحی کردن

تجهیزات خوبی هنگام اجرای عملیات نیاز است .

تمرکز موقع چیدن ، Infeed rollers جهت کم کردن ترک خوردگی نیاز می باشد.

بهترین خروجی از تجهیزات برش فلزی حاصل میشود.

سیستم های خروج غبار مناسب نیز باید پیاده سازی شود.

  • آسیاب کردن

برای رسیدن کیفیت عالی تیغ ها باید خیلی تیز شده باشند و از طرف دیگر کند شدن احتمال دارد به وجود آید .

بیشترین مقدار کند شدن موقعی که چوب در جهت عرضی باشد، پیش می آید .

بیشترین احتمال کند شدن در شروع و انتهای Milling است.

با کیفیت ترین خروجی در جایی حاصل میشود که چوب محکمی پشت تیغه قرار داشته باشد.

  •  سمباده کاری

ترمووود

روف گاردن


یکشنبه 96 بهمن 15 , ساعت 12:11 عصر

ویژگی های ترمووود اصل  

چگونگی تشخیص ترموود اصل

دنیای امروز ما با انواع افراد روبروست افرادی که به سود جویی از محصولات پر فروش و با کیفیت در مورد افراد کم اطلاع یا بی اطلاع میپردازند.ما در این مطلب برای شما به بررسی این مورد خواهیم پرداخت که ترموود های اصل را چگونه میتوان از نمونه های تقلبی آن جدا کرد تا شما مورد سواستفاده این افراد قرار نگیرید.

در سرتاسر ایران فروشندگان ترمووود زیادی فعالیت میکنند.از آنجایی که برخی از فروشندگان سودجو اقدام به فروش محصول جعلی و نامرغوب میکنند ما خود را موظف میدانیم برخی از راه هایتشخیص ترمووود اصل از تقلبی را برای شما هموطنان عزیز ارائه دهیم.

1. محصول باید دارای گواهی انجام عملیات ترموود روی آن را داشته باشد و فروشنده موظف است آن را به مشتری ارائه دهد.

2. فروشندگان خارجی ترمووود اغلب گواهی مربوط به عملیات فتوسنتز را به مشتری ارائه میکنند ، در این گواهی دما و همچنین مدت زمانی که در ترمو وود تحت عملیات فرآوری بوده را مشخص میکنند.

3. شرکت هایی که ادعا دارند از برندهای معروف دارای نمایندگی رسمی میباشند باید گواهی و تاییدیه این گواهی را به مشتری نشان دهند، اغلب در اینو موارد باید این گواهی ها باید مورد تایید اتاق بازرگانی کشور تولید کننده نیز قرار گرفته باشند.

4. افرادی که ترمووود وارداتی ارائه میدهند باید برای همه محصولاتشان گواهی مبدا را تهیه و به مشتری ارائه دهند.

رهاورد چوب یکی از با سابقه ترین شرکت ها در زمینه ارائه خدمات مربوط به صنعت ساختمان و تامین کننده متریال های درجه اول اروپایی مربوط به  نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی می باشد. این شرکت به مدد دارا بودن متخصصین مجرب خدمات ارزنده ای  در زمینه  چوب نمای ساختمان، چوب ترمو  و ترموود برای کفپوش محوطه های خارجی و داخلی ارائه می نمایند.

ترموود

روف گاردن


سه شنبه 96 بهمن 10 , ساعت 3:14 عصر

مهم تین فرایند حرارت دهی ترموود

فرایند های بسیار زیادی است که یک ترموود برای رسیدن به دست مشتری باید طی کند.ما در این مطلب برای شما اطلاعاتی درباره یکی از اصلی ترین های این فرایند ها خواهیم داد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

یکی از بهترین مزیت های حرارت دهی ترموود در مقایسه با سایر روش های شیمیایی دوست دارطبیعت بودن آن است .چوب تنها در دمای بالا و با بخار آب پردازش پیدا می کند .
حفره های فشار امکان پردازش چوب در دمای بالا بدون از دست دادن رطوبت را فراهم می آوردکه سبب کاهش کشیدگی چوب و از میان رفتن نقصان ها می شود .حرارت دهی حجم چوب ساختار آن را تغییر می دهد بنابراین جذب رطوبت در چوب کاهش پیدا می کند در نتیجه چوب در شرایط هوایی متفاوت ماندگاری بیشتری خواهد داشت .
حرارت دهی ترموود آفت های احتمالی آن را از میان بر می دارد و باعث بهبود چوب می شود .بنابراین چوب ماندگاری بالاتری در برابر تغییرات هوایی و تخریبات قارچی خواهد داشت .

اهمیت گرمادهی چوب ترمو

پیش ازاین شما را انواع فرایند هایی که چوب ترمو ها طی میکنند آشنا کردیم اما در این مطلب میخواهیم برای شما درباره یکی از مهمترین این مراحل صحبت خواهیم کرد. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

فرایند گرمادهی چوب ترمو برای جلوگیری از پوسیدگی آن روشی است که سالها مورد استفاده قرار می گرفته است .گرمادهی صنعتی روشی است که برای دهه ها به کار گرفته شده است.
هاسرو بر خلاف سایر تکنولوژی های رایج از سیستم های اتوکلاو بهره می گیرد.در این روش چوب درون حفره های مخصوصی قرار می گیرد و کل فرآیند را کامپیوتر کنترل می کند .چوب تا 180 درجه سانتی گراد گرم می شود و فشار وارد بر آن در حدود نه بار است .این فرآیند به زمان پردازش کمتری لازم دارد و حتی انجام این فرآیند در دماهای پایین تر امکان پذیر است.
حجم سالانه ی کلی ابزار حرارت دهی در حدود 19000 متر است .ابزارهای WTTاز بهترین محصولات تجاری به شمار می آیند زیرا طرح این ابزار سبب بهبودی کیفیت چوب در دماهای بالا می شود .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ