سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بنده را نسزد که به دو خصلت اطمینان کند : تندرستى و توانگرى . چه آنگاه که او را تندرست بینى ناگهان بیمار گردد و آنگاه که توانگرش بینى ناگهان درویش شود . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 97 مرداد 17 , ساعت 4:22 عصر

کاربردهای ترموود


چوب ترمو عمدتا از جنگلهای دارای مجوز و گواهی کیفیت در اروپا تولید می شود. با استفاده از مکانیزم حرارتی ترمو، بدون استفاده از مواد شیمیایی و صرفا با اتکا بر گرما چوب ترمو در برابر نفوذ قارچ و کپک محافظت شده و نسبت به چوب معمولی دارای ماندگاری بیشتری خواهد بود. در نتیجه نفوذ حرارت به سطوح چوبی، باعث تغییر رنگ در سطوح داخلی چوب خواهد شد که این به نوبه خود به زیبائی نمای چوب ترمووود خواهد افزود
چوب از جمله مصالحی است که به طور طبیعی از عهد باستان در زیباسازی و طراحی در داخل ساختمان و نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گرفته بافت لطیف رنگ زیبا و بوی مطبوع چوب و در دسترس بودن آن از جمله مواردی بود که چوب را یکی از مصالح محبوب در زمینه ی ساخت و زیباسازی ساختمان ها قرار داد،از الوارهای تراش خورده ی انواع درخت ها در ساخت سقف و شیروانی ها ،دیوار،کف و پله و تزیین دیوارها استفاده می شد .
این شرایط جدید همراه با رنگ فوق العاده قهوه ای رنگ که به الوارهای چوب می داد باعث  شد معماران و آرشیتکت ها  به راحتی بتوانند ترموود را که بیشتر آن از الوار چوب های درختان کاج  وراش بود در دیزاین و طراحی ساختمان ها چه در نمای خارجی و چه داخلی مورد استفاده قرار بدهند.حتی مکان هایی  که در گذشته به علت جذب آب چوب کمتر می توانستند در آن جا از چوب استفاده کنند مثل استخر و سرویس های بهداشتی.
امروزه به یمن این فناوری ترموود جزء محبوب تریت و  متریال ها در دیزاین و نماسازی ساختمان ها محسوب می شوند و در بیشتر کشورها  به سمت طبیعی بودن و القاء احساس خوشایند به مصرف کننده طرفداران بسیاری دارد.

 

نمای ترموودی

 

 ویژگی های چوب ترمو 


ترموودها مقاومت بالایی در مقابل پوسیدگی و قارچ و میکروارگانیسم ها و حشرات دارند یکی از اساسی ترین و بارزترین ویژگی های ترموود زیبایی ظاهری و رنگ منحصر به فرد آن می باشد که هارمونی بسیار زیبایی با دیگر لوازم و اجزای ساختمان مانند سنگ و آجر و کامپوزیت ایجاد می کند 
چوب ترمو مقاومت بسیار بالایی دربرابرعوامل محیطی و آب دارد که استفاده از چوب ترمو را در محیط های مختلف ماند استخر و سونا را امکان پذیر می کنند همچنین چوب ترمو وود حس گرمای طبیعت و طراوت و عطر درختان کاج را تداعی می کند 

فرایند فرآوری تبدیل چوب  خام از درختان کاج و زبان گنجشکی به ترموود باعث می شود که اصطحکام چوب ها افزایش یابند و در طی زمان تغییر حالت ندهند رنگ چوب زمانی که تحت فرآوری ترمووود قرار می گیرد تیره تر خواهد شد و استحکام و دوام آن در مقابل رطوبت افزایش می یابد. تحت تاثیر این فرآوری خاصیت عایق پذیری حرارتی چوب افزایش می یابد و بنابراین گزینه ی بسیار مناسبی برای کاربرد در ساختمان خواهد گردید. اگر تحت فرآوری ترموود چوب در برابر حرارتی مناسب و استاندارد قرار بگیرد به طور قطعی در برابر پوسیدگی مقاوم خواهد شد.
فرایند فرآوری ترمو باعث مقاوم شدن الوارهای چوب و خارج شدن صمغ و رزین آن ها می گردد. درنتیجه محصول ترمووود که چوبی مقاوم تر در برابر حرارت، رطوبت، حشرات، تابخوردگی و پوسیدگی است را به بازار عرضه می کند که نحوه و کیفیت اجرای این پروسه ها بر قیمت چوب ترمو به صورت مستقیم تاثیرگذار است . دامن? وسیع کاربرد چوب ترمو باعث می شود که این محصول به عنوان یکی از پرطرفدارترین مصالح ساختمانی برای طراحان و معماران در تمام دنیا باشد چوب ترمووود قابلیت انطباق با انواع سبک های معماری سنتی و مدرن را داراست.


 

چوب ترمو به دلیل عمر طولانی که در مقایسه با سایر چوب ها دارد از قیمت بالاتری به نسبت چوب های ساختمانی برخوردار است که می تواند در انواع محیط ها و آب و هواها دوام بیاورد. عمر مفید بیشتر الوارهای چوب پنج سال تخمین زده می شود. سازندگان ترمووود عمر سی و پنج سال? این محصول را مطرح کرده اند، که در مقایسه با عمر چوب خام واقعاً شگفت انگیز است


طراحی داخلی ترموود

عوامل متعددی درتعیین قیمت ترمووود موثر هستند

طراحی  و اجرای نمای ساختمان به مسائل زیادی از جمله

  • موقعیت جغرافیایی
  •  شکل بنا
  •  موقعیت بنا در منطقه  و بسیاری دیگر بستگی دارد که در انتخاب نوع مصالح نیز موثر هستند.

علاوه بر و  متریال عواملی مانند :

  1. تکنیک های اجرا
  2. نوع ترکیب متریال 
  3. شکل قرار گیری آن ها تاثیر گذار می باشند.
  • نمای سنگ : تفاوت قیمتی سنگ بسته به جنس ، ابعاد برش  ، میزان یکدست بودن سطح آن و … می تواند تغییر کند.
  • سنگ آنتیک : بهتر است این سنگ در نما با مساحت زیاد استفاده نشود زیرا در موارد مشاهده شده نتیجه خوبی حاصل نمی شود اما می توان در دیوار های کوچک و مهم و به همراه نورپردازی مناسب از آن استفاده کرد.
  • نمای اجر نسوز : تفاوت قیمتی آجر به عواملی مانند رنگ و ابعاد آن بستگی دارد به عنوان مثال رنگ های تیره قیمت بالاتری دارند.این مصالح در ترکیب با سنگ یا فلز می تواند نتیجه خوبی داشته اجرای این نوع نما به دلیل ابعاد کوچک آن طولانی تر از دیگر مصالح می باشد.
  • نمای چوب : این نوع مصالح در صورتی که به شکل مناسبی در نمای ساختمان به کار رود  می تواند نمای زیبایی را ایجاد کند اما با توجه به قیمت ترموود  بالاتر از نسبت به دیگر مصالح کمتر از آن در ساختمان ها استفاده می شود. همچنین باید توجه کرد که برای سالم مانند چوب در نما به صورت دوره ای و هر 6 ماه می بایست به آن رسیدگی شود و رزینی مخصوص روی آن زده شود تا زیبایی خود را از دست ندهد.همچنین باید توجه داشت که بهتر است این نوع متریال در شهر هایی پر باران به دلیل فرسوده شدن آن کمتر استفاده شود.

 

ترمو وود

 

 

عوامل موثر بر قیمت چوب ترمو 

 با توجه به اندازه و ابعاد گوناگون و در طیف های رنگی متنوع قیمت چوب ترمو در بازار متفاوت است این تنوع محصول به طراحان و معماران اجازه خواهد داد تا برای انتخاب خود گزینه های بسیاری را در نظرداشته باشند. با توجه به اینکه چوب ها عناصری برگرفته از دل طبیعت هستند، به کارگیری آنها در نما ساختمان برای اولین دید کاربران از ساختمان در ذهن خوشایند تر و ماندگار تر خواهد بود.

کاربرد چوب ترمو

 

 

 

 

•    یکی از اولین گزینه ها درتعیین قیمت ترمووود است.چوب ترمووود میزان ضخامت چوب ترمو مهم ترین گزینه و برای تعیین قیمت بسته به میزان ضخامتی که دارد، قیمتی متفاوت دارد به هر میزان ضخامت چوب بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود 


•    عوامل دیگری که قیمت ترمووود به آن بستگی دارد، می توان  به جنس چوب اشاره کرد.


•    از چوب ترمو را از درختان نرم تهیه کنند ارزان تر از قیمت چوب ترمویی است که از درختان سخت به دست می آیند البته علت این تفاوت قیمتی از لحاظ جنس چوب تابع مستقیمی دارد با میزان رشد و تراکم این درختان از یک سو و میزان عملیات حرارتی و سختی برش از سمت دیگر دارد.


•    یکی از عوامل مهم و موثر در تعیین قیمت ترمووود، گونه درختی است که تکنولوژی ترمو بر روی آن انجام گرفته است  


•    قیمت ترمووود تحت تاثیر هزینه هایی مانند قطع درخت، حمل و نقل تا کارخانه و دستمزد کارگر ومالیات هم می باشد. 
•    کیفیت چوب های مصرفی هم در ساخت آن می تواند نقش تعیین کننده ای در قیمت نهایی چوب ترمووود داشته باشد.
•    از آنجا که چوب ترمو در ایران تولید نمی شود و کالایی وارداتی است، قیمت روز ترمو با نوسانات نرخ ارز بستگی دارد و همچنین نحوه ی تولید و کیفیت ساخت آن نیز می تواند در هزینه ی آن موثر باشد


عوامل کاهنده قیمت چوب ترمو 

عوامل زیادی در کاهش هزینه ها تهیه و تولید چوب ترمو دخیل هستند مانند :
1.    تهیه نهال
2.    کاشت ده نهال به ازای قطع هر درخت هر عدد درختی که قطع میکنند ده نهال از همان نوع دوباره بکارند 


چوب نما

لیست قیمت ترمووود


از زمان ورود ترمووود به کشور ایران ، لیست قیمت ترمووود نوسان قابل توجهی داشته و البته به دلیل استقبال بالا از چوب ترمو توسط طراحان و مردم به ویژه طی دو سال گذشته البته با توجه به نوسان های شدید قیمت یورو، شرکت های وارد کننده درزمینه  نصب و تولید ترموود  سعی کرده اند لیست قیمت چوب ترمووود را با توجیه اقتصادی مناسب و با کمترین تغییرات در اختیار مشتریان قرار دهند
قیمت چوب ترموود
چوب ترمو ارزان از درجه کیفی پایین تری نصبت به چوب ترمو فنلاندی گرید A برخوردار است و از رو نمیتوان کیفیت این دست چوب ها ار با چوب گرید A فنلاندی مقایسه نمود.

نمای چوب ترمو

قیمت فروش چوب ترمو ارزان


چوب ترمو از به طور طبیعی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. از دیرباز استفاده از چوب برای ساخت خانه ها و اماکن مورد استفاده قرار میگرفته که امروزه با پیشرفت تکنولوژی بشر شروع به بهینه سازی این متریال طبیعی کرده است
کشور فنلاند نخستین کشور پیشگام در تولید چوب ترمو بوده و از این رو چوبهای ترمو فنلاند در بین مخاطبان خود جایگاه ویژه ای را در بر گرفته است 


 
لیست 


 
شرکت رهاورد چوب یکی از نمایندگان و مجریان چوب ترمو برند هاسرو و بالتی رویال در ایران است و از این رو اقدام به فروش چوب ترمو و پخش آن در کشور نموده است. شما عزیزان جهت خرید چوب ترمو فنلاند میتوانید با واحد فروش چوب ترمو ما ارتباط گرفته و از آخرین قیمت های ارائه شده در این مجموعه با خبر شوید.
قیمت هر متر مربع چوب  ترمووود
تصور بسیاری از افراد بر این است که چوب ترمووود محصولی تازه و جدید می باشد اما فرآوری ترمووود از سال 1930 در بسیاری از کشورهای جهان در حال مطالعه و بررسی بوده است. اصلاح حرارتی چوب منجر به افزایش استحکام، دوام، مقاومت در برابر حمله ی حشرات و افزایش خاصیت عایق حرارتی چوب خواهد شد.
مطالعات پیرامون اصلاح حرارتی چوب توسط استام و هانسن در دهه ی 1930 در آلمان و توسط وایت در آمریکا در دهه 1940 صورت گرفت . در دهه ی 1950 Bavendam و Buro مطالعاتی در خصوص نحوه حرارت دادن چوب به منظور اصلاح خواص آن را ادامه دادند. در اوایل دهه ی 1960 Kollman و Schneider و در دهه ی 1970 Rusche و Burmester حاصل نتایج و یافته های خود را منتشر نمودند. در نهایت آخرین تحقیقات پیرامون اصلاح حرارتی چوب در فنلاند، هلند و فرانسه انجام پذیرفت. کامل و جامع ترین تحقیقات توسط جامع ترین تحقیقات توسط مرکز تحقیقاتی دولتی فنلاند (VTT) انجام گرفت. تولید چوب اصلاح شده با روش و تکنیک "ترمووود" توسط VTT انجام گرفت. تحت فرآوری ترموود چوب در دمای حداقل 180 درجه ی سانتی گراد در حالی که با بخار آب محافظت می گردد، مورد اصلاح حرارتی قرار می گیرد. 

 

ویژگی های چوب ترمو

 

بخار آب علاوه بر حفاظت از چوب، بر تغییرات شیمیایی چوب  نیز تاثیر گذار می باشد. ترموود روش اصلاح حرارتی می باشد که دوستدار محیط زیست می باشد.

شرکت پارس آرای کوهستان با پیشینه و سابقه طولانی در صنعت چوب ترمو و دیگر چوب های تخصصی صنعت ساختمان، همواره با ارائه محصولات با کیفیت از کمپانی های معتبر اروپایی و ... به عنوان پیشتاز و پرچم دار این صنعت شناخته می شود. همچنین دانش فنی مدیران این شرکت در زمینه اجرای تخصصی، وجه تمایزی بارز میان شرکت پارس آرای کوهستان و دیگر شرکت ها می باشد.
از سوی دیگر، شرکت پارس آرای کوهستان با در دست داشتن بزرگترین سهم بازار چوب های تخصصی صنعت ساختمان، همواره به قیمت هایی رقابتی می اندیشد که با به تعادل رساندن قیمت ترمووود و دیگر محصولات در نقطه عرضه و تقاضا در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان خود و دیگر مشتریان این صنعت گام بردارد.
 شرکت رهاورد چوب با بهینه سازی فعالیت های خود در زمینه های اداری و اجرایی و همچنین استفاده از سیستم های پیشرفته نظیر نرم افزارهای اتوماسیون سفارشی اداری توانسته از هزینه های سربار خود کاسته تا قیمت ترموود و دیگر محصولات را در نقطه تعادل بازار نگاه دارد تا هم از افزایش قیمت چوب ترمو در بازار بکاهد و هم با ایجاد فضای رقابتی نیاز مشتری را مرتفع سازد.
شرکت رهاورد چوب در راستای اعتلا و سربلندی صنعت ساختمان و چوب های تخصصی آن گام برمی دارد. همچنین تامین چوب و اجرای پروژه های خاص که به مقام های جهانی در زمینه معماری رسیده اند از جمله افتخارات این شرکت می باشد
لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ترموود و دیگر محصولات و همچنین دریافت بروشور و کاتالوگ اصلی با شماره تلفن های دفتر مرکزی و کارشناسان فروش تماس حاصل نمایید

چوب ترمو

عوامل تاثیر گذار بر قیمت چوب ترموود 


به طور کلی قیمت چوب به صورت قیمت جهانی تعیین می شود که شرکت های تولید کننده با توجه به شیوه و استراتژی های فروش و سیستم بازاریابی که دارند ممکن است با تغییرات کم در قیمت چوب ترموود رو به بازار به صورت متر مکعب به بازار عرضه می کنند 
در گام اول باید به میزان ضخامت چوب ترمو باید توجه کنید هر چه میزان ضخامت آن بیشتر باشد قیمت چوب ترمو بالاتر می رود و هرچه ضخامت چوب کاهش یابد به تبع آن قیمت چوب نیز کاهش می یابد  .
عامل دوم که بسیار بر قیمت چوب ترمو تاثیر گذار است گونه ونوع درختی است که از آن استفاده کرده اند و همچنین فرایندی که بر روی چوب پیاده می سازند تا چوب تبدیل به چوب ترموود گردد 

چوب ترمو رهاورد

مثلآ که از گونه درختی کاج تهیه می شود به مراتب قیمت پایین تری دارد نسبت به چوب ترموودی که
از گونه درخت زبان گنجشک یا ونتهیه می گردد.
این مسئله به دلیل کم تراکم تر بودن جنگلی و انبوهی کمتر و سخت پیدا شدن آن می باشد از یک سو و پیچیده تر بودن و طولانی تر بودن فرایند ترمو شدن این گونه درختی از جهت دیگر می باشد.
پس می توان نتیجه گرفت که دو دلیل اصلی و تاثیر گذار بر

  1.   ضخامت چوب ترمووود
  2.   انبوهی و فراوانی گونه درختی

عوامل وابسته دیگری که بر میزان قیمت چوب ترمو تاثیر دار شامل مجموعه هزینه های قطع کردن و حمل و نقل از جنگل تا کارخانه و هزنینه دستمزد کارگران و مالیات را شامل می شود و عوامل دیگر که در ذیل به آن اشاره می شود :

  •   تهیه نهال و کاشت آن به تعداد یک به ده برای هرگونه درختی اشاره کرد.
  •    یعنی هر کارخانه تولید کننده چوب ترمووود موظف است که به ازای قطع کردن هر یک درخت ده عدد نهال از همان نوع درخت تهیه کند و در جنگل دوباره بکارد.
  •    عامل دیگر تعیین کننده قیمت ترمووود گرید و درجه بندی کیفی خود چوب می باشد.چوب دارای درجه بندی های گوناگونی می باشد کهاین درجه بندی ها به صورت مستقیم تعیین کننده می باشند برای قیمت چوب.گونه درختی (از هر نوع درختی که باشد) بسته به طول عمری که دارد از یک طرف وبسته به طول و ارتفاع از طرف دیگر باعث می شود که میزان معایب چوب زیاد و کم شود.معایبی چون خمیدگی و داشتن گره در چوب.
  •   چوبی که طول بلند تر و قامت صاف داشته باشد و کمترین میزان گره را داشته باشد به مراتب کمیاب تر و گران تر از سایر انواع آن می باشد.
  •  البته لازم به ذکر است که قوانین و مقررات سخت گیرانه نیز برای کارخانه ها و شرکت های تولید کننده چوب ترموود نیز برای میزان افزایش تاثیر گذار است که در نتیجه قیمت چوب ترموود را بالا می برد 

در نتیجه قیمت تمام شده چوب ترمووود شده عددی است که به جرآت می توان گفت ارزان نیست.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ترموود ، ترمووود ، ترمو وود ،چوب ترمو ، رنگ ترمووود ، ترموود ارزان، ترموود slp، نصب ترموود،  اجرای نمای چوب، فروش ترموود ، قیمت ترموود ، روف گاردن ، آلاچیق چوبی ، آلاچیق و ... به سایت رهاورد چوب مراجعه نمایید. 

روشنایی یکی از موارد تزئینی در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان شمار می رود. لامپ های تزئینی و غیر تزئینی در طراحی ساختمان از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. لامپ ال ای دی استوانه ای ، لامپ ال ای دی شمعی ، لامپ ال ای دی فیلامنتی و لامپ گلخانه ای در فضاهای داخلی و خارجی کاربرد فراوان دارند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ